Klachtenprocedure
Garantie
De sieraden van ZotteMus zijn met de grootste zorg met de hand gemaakt. Wij doen onze uiterste best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch kan het voorkomen dat er een bestelling defect raakt tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wij bieden twee maanden garantie vanaf de aankoopdatum. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen deze twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. U heeft geen garantie op verkleuring van de sieraden, breuken of draagbeschadigingen.
►Uitzonderingen op de geldende garantietermijn bij sieraden.
Er gelden een paar uitzonderingen; dit zijn gevallen waarin je niet zomaar een beroep op kosteloze reparatie of vervanging kunt doen. Wat valt NIET binnen de garantie:
- verkleuring van metalen door blootstelling aan stoffen zoals bv. parfum, verzorgingsproducten, water,... Het is daarom aan te raden om niet met sieraden te douchen, sporten of slapen. Sieraden blijven op zijn mooist wanneer je deze (als je ze niet draagt) in een doosje bewaart.
- slijtage door veelvuldig gebruik
Valt uw klacht niet onder de garantie? Mogelijk kunnen we uw sieraad wel herstellen tegen een vergoeding.
Belangrijk: Bij eventuele gebreken neemt u het beste altijd contact met ons op voor overleg. Het is aan te raden dat u een foto stuurt van de eventuele schade en alle onderdelen bewaart.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar gerlinde_vdb@hotmail.com. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.